Thursday, March 3, 2011

HAPPY BUFDAY GURL :)

Macam biasa, kalau ulangtahun hari lahir aku, aku nak panjatkan kesyukuran pada Allah sebab panjangkan umur aku lagi. Ini menunjukkan aku ada lagi benda yang belum disetelkan di dunia ini. Mudah-mudahan aku dapat lah setelkan sebelum aku mati. Insyaallah.


Dan aku juga nak berterima kasih pada ibu dan ayah aku. Aku bukan nak tunjuk bagus ke apa ke, jauh sekali. Tapi serius, setiap kali kalau hari jadi kau, telefon lah mak ayah kau ucap terima kasih pada diorang. Serius doe !



Siapa yang tahan sakit 9 bulan?
Siapa yang kena berhadapan dengan segala perubahan hormon sepanjang 9 bulan itu?
Siapa yang kakinya sampai bengkak-bengkak?
Siapa yang tahan sakit nak beranak?
Siapa yang kelam kabut hantar mak kau pergi hospital?
Siapa yang menyusu kau?
Siapa yang tukar lampin kau?
Siapa yang kena tiba-tiba tengah malam kena bangun sebab kau merengek?
Siapa yang ajar kau bercakap?
Siapa yang bagi nama yang dalam IC kau tu?

Siapa ekk?

Semua tahu jawapan dia kan? Aku tahu kau tahu. Mana-mana kawan yang sudah tiada ibu atau ayah, atau kedua-dua, doa lah banyak-banyak untuk mereka.

Bagi yang ibu dgn ayah hidup lagi ini, tak payah lah nak mintak hadiah itu lah, hadiah ini lah, tak payah lah. Itu, darah daging dalam badan kau itu, hadiah yang lebih dari cukup. Kalau masa kecik-kecik dulu, memang lah nak mintak itu ini, akal pun tak berapa nak matang lagi.

p/s : Tanpa mereka, aku takkan boleh nak pijak bumi ini. Alhamdulillah...

"Ya Allah Ya Tuhanku, cucurilah rahmat dan kasihilah kepada kedua ibu bapaku seperti mereka mengasihi dan menyayangiku sewaktu aku kecil"

No comments:

Post a Comment