Tuesday, March 1, 2011

Kekasih kemahuan

Kekasih siot . Alaaa , geli doe . Oleh sebab geli sangat nak sebut 'kekasih' *eyurkkk, maka kita akan guna kan perkataan buah hati . Eeeee , gilaaaa . pless lah . lagi geli kot . Oke , apa kata kita guna perkataan gf , memandangkan topik kita pada hari ini merujuk kepada wanita mcm aku . You harus maklum perkara tu , sebelum terus membaca . i wanita , so i akan cakap diri i dan kaum i better dari you guys (walaupun i tak minat kaum sejenis tapi pst pst *mode berbisik* , you gilaa apa nak i kutuk kaum i . Nanti i kena perli tak sedar diri , woahhh , malu i tau . So , you nak i cakap i ni poyo or what , talk to the hand . Wahhhhh , garang tibes-tibes .


*relax , adjust my temperature . Suam-suam . Nyaman .. 


Aku rasa memang susah nak jadi gf kemahuan . gf kemahuan di sini membawa maksud , menjadi seorang perempuan yang sedang attach dengan seorang lelaki , tanpa sebarang ikatan yang sah , sekali dengar macam poyo gilaa nak couple-couple ni , tapi apakan daya , hati ni kesunyian , ehhh , apa aku melalut nih ? Haishh.. 
Fokus pada topik doe . Sebenar nya aku nervous . Terus nak berkongsi resepi tapi tak reti masak . Kesian . Jadi , ayuh , kita mulakan dengan cerita hati ralat . Yeahhhh, tu diaaa.. mood aku dah mai dah . Knock knock .


*serious mode*


Girlfriend kemahuan  menjadi seorang perempuan yang disayangi atas kerana dirinya memenuhi kemahuan si lelaki . 


• Elehh , siapa cakap , bila dah sayang , "dear , badan you berkudis pun , i rela nak terima you . you suka sendawa kuat-kuat depan ibu ayah i , i sanggup terima perangai you" . aku tak rasa begitu . Kerana kita manusia , sememang nya lahir , dengan perasaan berkemahuan . Kita mahu yang baik-baik . Kita mahu yang elok , molek , cantik , sopan , tahu menjaga maruah ,baik blablabla . Bila kita tahu 'dia' boleh diperbaiki , kita nak itu terjadi . Dan semua orang tahu , kerana sayang , kita sanggup menjadi sesiapapun yang dimahukan . 


• Lagipun , siapa yang nak awek yang macam ni ; " beb, awek kau yang suka korek hidung tengah-tengah jalan tu kan ? " . Takkan sanggup bf korang nak angguk lak , malah automatic bf korang akan buat-buat seperti orang bujang , " Gila ke kau ni , bila masa lak aku de awek ! " . Jengjengjeng . nahhhh , kita malu . Dan disebabkan perasaan malu , kita nak 'dia' berubah . Kita peduli apa dengan statement CINTAI DIA DENGAN APA ADANYA . Yang kita peduli ; " Kau dah jadi awek aku , kau kena ikut apa aku cakap.." Ouucchh , itu kedengaran sangat kasar sekali . aku tahu , korang dgn aku, sedang dan pernah melakukan ini , tapi mungkin dengan cara terpaling sopan . 


• bodek time , " b , rambut pendek nampak comel laa , hensem sampai i mengigil tau . Tapi , kalau b tak suka rambut pendek , takpe lah , ikut suka b ye . i tetap sayang you , walaupun you botak skali pun ( tapi dalam hati berdetik ; mintak dijauhkan ! ) " . Ehh , korang tersenyum ? aku tahu , korang mesti ada buat mcm ni  .Begitu pun bagi aku , tidak mengapa , kerana selagi benda tu logik dan mendatangkan kebaikan pada empunya diri , why not ? Tapi kalau sebaliknya , pergi mampos lah kau . Eh , kasar pulak . Susah betul lah nak behave ayu-ayu nih . 


(*sigh*)


Aku cuma lah gadis bukan tipikal dia . Senang cerita , bukan girlfriend kemahuan dia . aku tahu . Dia dah terbiasa dengan awek VOUGH  , dan malangnya , aku tidak begitu . Kesian kedua belah pihak . Rasa macam tak compatible , tapi memandangkan dia ada usaha nak berubah , aku rasa , i should give this man a chance . Saya nak jadi kesayangan yang dimahukan .


Tapi bila ingat kisah baru mula² couple dgn dia . aku sangat selfish . Bila aku cakap aku tak nak , i really meant it . Mr Boyfie cakap dia sayang aku sangat-sangat sebab aku itu aku ini . Dia tanya , "how about me ?" aku jawab laa , "i tak tahu bila masa i mula sayang kan you , dan kenapa . and i tak nak tahu sekalipun apa sebab nya i sayang you ." Samada ada , atau tidak , aku tak peduli . Sebab aku tahu , kalau aku memilih dia kerana itu dan ini , sampai masanya kemahuan aku suda terlunas , aku akan angkat kaki dan mencari yang lain , mungkin.. so , ntah laaa .. terima dia seadanya..


p/s : now , THINKING :)

No comments:

Post a Comment