Sunday, February 13, 2011

Ibarat melepaskan tokek tersepit..

Aku ada kawan . dan kawan aku ada banyak jenis .
Tapi aku tak kisah laa kan , sebab bagi aku , mereka cuma kawan .
Whenever aku rasa aku tak suka dan tak tahan dengan perangai mereka , aku blahh. Peduli apa aku . Aku ada hak utk rasa gembira..

Aku sebenarnya tak suka sangat kawan . Sebab aku muak dengan kawan yang selfish nak MAMPOS !!. Selfish sekali sekala itu tak de ape laa kan , tapi selfish yang keterlaluan ,
OHMYGOD , SAYA KAN KAWAN AWAK , HOW COULD YOU DO THAT , monkey ?!!

Aku tak suka tau..!! Aku bukan tak tahu org kawan dgn aku sebab apa . hek elehh , wehhh aku nampak je bangang , buat tak tahu je duit aku yang ko pinjam tu , aku tak berkira laa beb , tapi bila ko datang bila ko tgh susah , dan pergi tinggalkan aku , waktu aku susah , wahhh aku rasa happy gilaaa tau takk!!

Kenapa laa ko tak berambus dari hidup aku awal-awal ? Konon cakap , susah sama bersama , GO TO HELL laa . Baru susah sikit , terus keluar perangai tak guna ko tu . Tapi takpe , aku dah masak dah dengan perangai ko , nanti bila ko susah , mesti ko datang kepit-kepit , peluk tangan aku manja-manja , buat muka kesian . ko ingat kita tak tahu ? Saja buat bangang . Saja bagi muka . Org cakap , nak sedarkan org macam ko ni , kena main lembut-lembut . Sampai masa ko dah get hooked kat aku , sentap kuat-kuat sampai putus .
Lepas tu , baru ko tahu hidup tak ada penyandar . Padan muka!!

Aku selalu blah tinggalkan kawan yang baik-baik sebab aku sedar diri . Aku tahu , aku akan menyusahkan kawan , jadi aku angkat kaki pergi . Aku tengok je kawan yang baik-baik berkawan dengan orang lain . Aku rindu , tapi aku sedar diri . Kawan yang baik macam mereka , tak patut ada kawan macam aku . Aku pun kawan lah dengan ko , sebab kita tengok , ko dan aku MACAM saling memerlukan . Tapi bila dah kenal , aku tau siapa yang bergantung pada siapa . Tapi tak kisah lah , sebab kita kan kawan..

Cuma ko beb , erm , takpe lah , kita kan kawan , takpe . Tapi aku pelik , ko dah dapat kawan macam aku , yang tak kisah apa orang cakap pasal ko , without prejudice , chillex je hulurkan bantuan sebab KITAKAN KAWAN , tak ada perasaan malu ke ko , bila tak reti nak menghargai ? Aku tak minta balasan , cukup sekadar ko tahu , apa yang kawan patut buat dan tak patut buat okayy..

Tiba-tiba nak buat perangai macam-macam bila susah , ko tak fikir ke keadaan kawan-kawan ko yang lain ? Kamu , kalau nak menjual ikan , pergi pasar , tak pun Tesco , sejuk sikit , bukan dengan kawan-kawan ko , yang bila awak susah , ko terhegeh-hegeh datang mintak pertolongan . Macam TAIK tau ko ni . Menyampah laa aku mcm ni . Lepas ni , kalau ko rasa aku sejukbeku dengan ko , tak payah laa nak gedik2 tanya apa-apa , berambus lah dari hidup aku . Aku tak ingin nak kawan dengan ko lagi . Pergi mampus laa ko..

Ada juga kawan aku , suka kawan sebab ada konspirasi . Ada agenda untuk diri sendiri . BABI tau kawan macam ni . Tapi aku better diam je laa . Aku bukan tak tahu , tapi aku malas nak bagi tahu yang aku tahu sebab kita tahu nanti awak malu..

Tapi aku ni jenis tak pandai nak balas dendam , aku tak buat apa , aku terus blah cari kawan lain . Orang macam ko , patut kawan dengan monyet . Rule the tree and take care the rambutans and durians..

Ouuhh yaaa , siapa nak kawan dengan aku ? Kita tak ada duit kepuk-kepuk , tapi bila mintak tolong , aku cuba usahakan . Aku tak pandai , tapi kalau mintak tolong ajar kan something , insyaallah , aku janji , aku tak kisah setakat duduk kat sebelah korang borak pasal pakwe hensem vs pakwe berduit . Aku on je..

Aku cuma kawan yang biasa . Kawan yang mahu diumpama seperti kawan , itu je . Tak payah lebih-lebih . Kurang pun tak boleh . Ouhh , aku ni kawan yang demand rupanya . Tak payah laaa kawan . Bye..

Yang Benar , saya laaaa ..


No comments:

Post a Comment